miércoles, 19 de octubre de 2016

Hello again!!!

Hello again, 

After a whole school year, here we are again to share our learning process with you all. This year there are several new things we are putting into practice in our English classroom. First of all, we are developing team working since it has been proved that it promotes a lot of good coexistence and team working values: sharing, decision making, negotiating, organizing, being creative....

On the other hand, we are using games in most of the lessons: Your soul mate, What is he/she wearing?, Vocabulary race, Mini-teacher, Songs, My friend Frank, Pair dictations, The hangman, Snake and ladders, Describing and guessing, etc Games are an incredible resource to make people learn in a very motivating and funny way. And children love learning and practicing in a relaxed atmosphere, moving around or working with different kinds of grouping. 

Happy and lucky with my children!

In the accompanying photos you can see them practicing "What time is it?"

Hola de nuevo, 

Después de un curso completo, volvemos con nuestro blog para compartir nuestro proceso de enseñanza-aprendizaje con todos ustedes. Este año tenemos algunas novedades en nuestra clase de Inglés. En primer lugar, estamos desarrollando dinámicas de trabajo colaborativo, puesto que está demostrando que promueve muchos buenos valores de convivencia y trabajo en equipo:  compartir, toma de decisiones consensuadas, negociar, organizar, creatividad...

Por otro lado, estamos usando ludificando nuestras clases de Inglés: Your soul mate, What is he/she wearing?, Vocabulary race, Mini-teacher, Songs, My friend Frank, Pair dictations, The hangman, Snake and ladders, Describing and guessing, etc. Los juegos son un recurso increíble para aprender de manera motivadora y divertida. Y a los niños les encanta aprender y practicar en una atmósfera relajada, en movimiento y trabajando con diferentes tipos de agrupamiento. 

¡Muy feliz y afortunada con mis niñas y niños!

En las siguientes fotos, les pueden ver jugando a "What time is it?"








1 comentario: